ונילה וידה של שטראוס זכתה בפרס חדשנות; מצליחה להפיק וניל טבעי שנמצא במחסור
ונילה וידה נרגשת זכתה בפרס החדשנות הגלובלי לסטארט-אפים של Fi אירופה לשנת 2022. Fi היא תערוכת מרכיבי המזון הגדולה בעולם. התחרות מספקת לסטארט-אפים את ההזדמנות להציג את הרעיונות שלהם בפני חבר מושבעים של מומחי מו"פ, משקיעים ונציגי חברות גדולות בתעשיית המזון והמשקאות. במסגרת התחרות נבחרו 20 סטארט-אפים לגמר בחמש קטגוריות שונות.
ונילה זכתה בקטגוריית טכנולוגיית העיבוד החדשנית ביותר. על רקע הזכייה, אמר אורן זילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל, ""אנו מודים לחבר השופטים על ההכרה ביכולות ובפוטנציאל של ונילה וידה ליצור השפעה אמיתית וחדשנית בשוק המרכיבים הטבעיים".
עוד בין ארבעת הזוכים בתחרות - הסטארטאפ הישראלי בראוול, המציע חלבון אלטרנטיבי המבוסס על אצות. כמו כן, בין 20 החברות שהגיעו לגמר, שני סטארטאפים ישראלים נוספים: מאוולאק המציעה חלבון פונקציונלי המופק מקולסטרום (חלבוני חלב אם) של בקר, ורי-שוגר המציעה סוכר המאפשר את הפחתת היקף השימוש והורדת הערך הקלורי.
ונילה וידה היא חברת פוד טק המרחיבה את השימוש בווניל טבעי עם אפשרויות טעם חדשות. באמצעות שיטות גידול מבוקרות ומוגנות בפטנט, ונילה וידה יכולה לספק לטענתה את פולי הווניל האיכותיים ביותר בעולם. החברה הוקמה לפני כשנתיים וחצי על ידי אורן זילברמן, מנכ"ל החברה שהיה פעיל בשוק האגרוטק ורז קריזבסקי סמנכ"ל הטכנולוגיה ושיכהן בתפקידים שונים באבוג'ן וטבע.
שותף נוסף להקמה ומבעלי המניות הוא שלומי קדוש המנהל את התחום החקלאי ולו ניסיון בניהול אופרציות בינלאומיות. החברה לטענת מנהליה היא הראשונה בעולם שהצליחה לפתח פתרון מסחרי לכל שרשרת הערך של הוניל - מהגידול ועד המוצר הסופי.
בתחילת השנה גייסה החברה שהוקמה בחממת הפודטק של שטראוס The Kitchen 11.5 מיליון דולר, בהובלת גוף ההשקעות Ordway. משקיעות נוספות בחברה - פיקברידג', קרן השקעות המתמחה בפודטק ; קיבוץ מעגן מיכאל ושטראוס, שכבר היתה מושקעת בחברה.
הפוטנציאל של הווניל
וניל הוא הטעם הפופולרי ביותר בעולם כש-95% מצריכת הווניל בעולם מבוססת על הווניל הסינטתי ולא על הטבעי שסובל מאיכות משתנה בגלל בעיות האקלים וגם שרשרת אספקה בעייתית. המפעלים מעדיפים את הסינטתי והבטוח למרות שבהגדרה מדובר על חומר פחות איכותי.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.